piątek, 18 listopada 2016

Miniaturyzacja i postęp techniki

Dziś zostałem poproszony o podanie przykładu, który dobitnie przedstawi postęp techniki. Chyba najbardziej oczywistym przykładem będzie centrala telefoniczna. Oto pomieszczenie centrali #Pentaconta #PC1000C w Wałbrzychu przy ul. Długiej.
Niestety PC1000C nie można obejrzeć nawet w muzeum, bo żadna taka centrala nie zachowała się w kraju. Wszystkie zostały zezłomowane na przełomie wieków, gdy ostatecznie pożegnaliśmy elektromechaniczną komutację w sieci TPSA. Centrala Pentaconta była szczytem możliwości elektromechanicznej komutacji. Archiwalne zdjęcia można obejrzeć na tej stronie

A tutaj pożegnanie małej centrali tego systemu, zlokalizowanej w Leszczynach:
Obecnie z telefonami VoIP dla tej liczby abonentów poradzi sobie Asterisk na moim laptopie. Centrale, którymi dziś administruję obsługują o wiele więcej numerów niż wałbrzyska PC1000C i wszystkie razem mogłyby się zmieścić w jednej szafie przemysłowej. Nie będę wstawiać zdjęć, mogę tylko powiedzieć, że jest to klaster standardowych rackowych serwerów jednego z najważniejszych producentów w branży.
Tylko tak zwanego "telewizorka" z lampkami nie ma. Klimat nie ten.
Źródło - jest tu.

4 komentarze:

  1. Jak najbardziej takie rzeczy mają miejsce, ale jest to chyba dobry kierunek rozwoju. Ja również chętnie czytam o nowych rozwiązaniach. Jak dla mnie świetnie na stronie https://techunbox.pl/jak-dziala-wirtualna-centrala-telefoniczna opisano to jak działa wirtualna centrala telefoniczna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Od kilku miesięcy w naszej firmie funkcjonuje centrala telefoniczna od firmy Szymex z Poznania. Sama centrala Slican znakomicie wspiera nasze call center. System jest elastyczny i skalowalny, co ułatwia zarządzanie rosnącą liczbą połączeń. Integracja z naszymi systemami IT przebiegła bezproblemowo, a funkcje takie jak IVR i routing połączeń znacznie poprawiły naszą efektywność. Obsługa techniczna jest szybka i kompetentna, co dodatkowo podnosi wartość tego rozwiązania. Serdecznie polecam ten model każdemu, kto szuka niezawodnej centrali telefonicznej dla call center.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jako uzupełnienie tematu poleciłbym jeszcze ten tekst o wirtualnych centralach VoIP: https://serwus.net/wirtualna-centrala-telefoniczna-wszystko-co-musisz-wiedziec/

    OdpowiedzUsuń